لطفا چند لحظه صبر کنید .

مناسبت روز
سپاه
مناسبت سال
س
آمار سایت
  • آنلاین : 14
  • امروز : 94
  • دیروز : 166
  • این ماه : 2253
  • ماه گذشته : 9451
  • بازدید کل : 636674
نظرسنجی
تعداد آراء : 3
به خدمات ارائه شده توسط مدیریت امور عشایر در سال 1402 چه امتیازی می دهید؟
آرشیو اخبار

/
 
استاندار بوشهر: فرمانداران اعتبارات عشایر را ویژه ببینند (9-2-1403)

برگزاری اولین نشست شورای عشایری شهرستان دشتستان در سال جاری (3-2-1403)

برگزاری اولین نشست شورای عشایری شهرستان دشتی در سال جاری (2-2-1403)

دیدار مدیرامورعشایر استان بوشهر با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر (29-1-1403)

تحویل یک دستگاه تانکرآبرسانی سیار جهت آبرسانی به مناطق عشایری استان بوشهر (29-1-1403)

پیام تبریک مدیرامورعشایراستان بوشهر به مناسبت حمله به اهداف رژیم صهیونیستی (26-1-1403)

اجرای آئین نامه ساماندهی عشایر مصوب 1384، جهت جهش در تولید عشایراستان الزامی است. (25-1-1403)

اجرای آئین نامه ساماندهی عشایر مصوب 1384، جهت جهش در تولید عشایراستان الزامی است. (25-1-1403)

تمام عشایر بوشهر از برق خورشیدی بهره‌مند می‌شوند (21-1-1403)

اعزام ۶ نفر از بانوان فعال عشایری استان بوشهر به اردوی زیارتی مشهد مقدس (18-1-1403)

تاریخ درج: 1402/12/16    /  شماره خبر: 888   /  تعداد نظرات: 0
 ارسال به دیگران        چاپ خبر
   

روابط عمومی

اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز از سوی عشایر

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: برای تامین گوشت قرمز و خودکفایی کشور در تامین این کالای اساسی، طرح تولید قراردادی گوشت قرمز با همکاری عشایر در حال اجراست.
 

 به گزارش روابط عمومی مدیریت امورعشایر استان بوشهر چهارشنبه 16 اسفندماه 1402 معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران درحاشیه همایش مسئولین عمران امورعشایر سراسر کشوردربوشهر به خبرگزاری سیمای مرکز بوشهر گفت:جامعه عشایری ایران ۱.۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که با کوچ و استقرار در مناطق ییلاقی و قشلاقی که مبتنی بر مراتع است، ۲۵ درصد گوشت قرمز و مواد پروتئینی کشور را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که ۳۵ درصد صنایع دستی کشور و بخشی از گیاهان دارویی نیز به‌دست عشایر تولید می‌شود، افزود: جامعه عشایری جزء مولدترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران با اشاره به این‌که استان بوشهر میزبان تعدادی از عشایر است، اضافه کرد: در فصل قشلاق ۵ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری در این استان مستقر می‌شوند و در فصل ییلاق نیز عشایر کوچ ۲ ماهه به استان بوشهر دارند.

وی به مشکلات عشایر هم اشاره کرد و گفت: بیشترین آسیب‌پذیری عشایر از خشکسالی است که دو دهه برکشور حاکم شده و بر اثر آن بسیاری از منابع آبی، چشمه‌ها، قنات‌ها و رودخانه را خشک کرده و سال به سال نیز این خشکسالی تشدید می‌شود.

میزبان اظهار کرد: یکی از خدمات اصلی سازمان امور عشایر تامین آب شرب انسان و دام است که با وجود سخت و پیچیده بودن آن، اما سازمان این مهم را شبانه‌روز پیگیری می‌کند.

وی مسیر دسترسی را از دیگر مشکلات عشایر عنوان کرد و افزود: راه‌ها و ایل راه‌ها با اندک بارندگی تخریب می‌شوند و دو بار در سال نیاز به مرمت، بازسازی و نگهداری دارند.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: موضوع دیگر نوسانات قیمت دام در بازار است که قیمت دامی که عشایر به آن چند ماه علوفه داده‌اند به یکباره کاهش می‌یابد و همچنین قیمت‌گذاری گوشت قرمز دام زنده متناسب با هزینه آنها نیست و در این شرایط عشایر آسیب می‌بینند.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، سازمان امورعشایر کشور درصدد است تا منابعی که در قلمرو مراتع عشایر است را برای بهره‌برداری‌های غیر دامداری نیز، چون گردشگری و تهیه گیاهان دارویی به کار بگیرد و از طرفی دامداری عشایری از حالت سنتی خارج شود.

میزبان گفت: طرح پرواربندی، به‌گزینی، تغذیه دام روی کنستانتره وخوراک ترکیبی از موارد مورد تاکید دیگر است که اجرای آنها در کشور آغاز شده است.

وی همچنین گفت: برای تامین گوشت قرمز و خودکفایی کشور در تولید این کالای اساسی از ۲ ماه قبل طرح تولید قراردادی گوشت قرمز را به صورت ۶ ماهه آغاز کردیم که علوفه را در اختیار عشایر قرار می‌دهیم و پس از پروار شدن دام و فروش آن، پول علوفه به شرکت پشتیبانی امور پرداخت می‌شود.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران اضافه کرد: در اجرای این طرح برای نیمه اول سال ۱۴۰۳ یک میلیون راس دام و برای نیمه دوم سال ۱۴۰۳ تولید دو میلیون راس دام را در نظر گرفته‌ایم که پروار شوند و برای تامین نیاز پروتئین دامی کشور و تنظیم بازار گوشت در اختیار مردم قرار داده شود.

 


نظرات بینندگان انتشار یافته: 0 در انتظار بررسی: 0



فرم ارسال نظرات

نام:
ایمیل:
نظرات:
کد امنیتی:

پیوست ها