لطفا چند لحظه صبر کنید .

مناسبت روز
سپاه
مناسبت سال
س
آمار سایت
  • آنلاین : 3
  • امروز : 7
  • دیروز : 325
  • این ماه : 7
  • ماه گذشته : 9451
  • بازدید کل : 634428
نظرسنجی
تعداد آراء : 3
به خدمات ارائه شده توسط مدیریت امور عشایر در سال 1402 چه امتیازی می دهید؟
آرشیو اخبار

/
 
دیدار مدیرامورعشایر استان بوشهر با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر (29-1-1403)

تحویل یک دستگاه تانکرآبرسانی سیار جهت آبرسانی به مناطق عشایری استان بوشهر (29-1-1403)

پیام تبریک مدیرامورعشایراستان بوشهر به مناسبت حمله به اهداف رژیم صهیونیستی (26-1-1403)

اجرای آئین نامه ساماندهی عشایر مصوب 1384، جهت جهش در تولید عشایراستان الزامی است. (25-1-1403)

اجرای آئین نامه ساماندهی عشایر مصوب 1384، جهت جهش در تولید عشایراستان الزامی است. (25-1-1403)

تمام عشایر بوشهر از برق خورشیدی بهره‌مند می‌شوند (21-1-1403)

اعزام ۶ نفر از بانوان فعال عشایری استان بوشهر به اردوی زیارتی مشهد مقدس (18-1-1403)

دیدار مدیر امورعشایراستان بوشهر به همراه جمعی ازهمکاران با همکار جانباز ابراهیم مهرجو (16-1-1403)

پیام مدیرامورعشایراستان بوشهر به مناسبت شهادت مستشاران ایران در کنسولگری دمشق و دعوت به راهپیمایی روز قدس (15-1-1403)

پیام مدیرامورعشایر استان بوشهر به مناسبت شهادت امام علی (ع) (12-1-1403)

تاریخ درج: 1399/5/24    /  شماره خبر: 561   /  تعداد نظرات: 0
 ارسال به دیگران        چاپ خبر
   

عباسعلی تدریسی

سهمیه ارد عشایر بسیار کم است

حسین جلالی دوقزلو از عشایر بوشهر که فصل ییلاق را در منطقه باغ مورد آباده فارس سپری می کند، سهمیه اندک آرد تخصیص یافته به عشایر را یکی از مشکلات اصلی عشایر می داند و می گوید این در حالی است که قوت غالب عشایر نان است
 

مدیر امور عشایر بوشهر به همراه مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری و مسئولین ادارات شهرستان های دشتستان و دشتی با نمایندگان تیره ها و طوایف مختلف عشایر بوشهر که در مناطق ییلاقی استان های اصفهان و فارس مستقر هستند دیدار و مشکلات و مسائل آنان را مورد یررسی قرار داد.

این دیدار با نمایندگان تیره ها و طوایف مختلف عشایر در مناطق عالی جوب، پادنا و حنا از شهرستان سمیرم و تنگ خشک، باغ مورد و چهار دره شهرستان آباده صورت گرفت.

حسین جلالی دوقزلو از نمایندگان عشایر باغ مورد در این دیدار با بیان پاره ای از مشکلات عشایر گفت: با توجه به اینکه نان قوت غالب عشایر است اما سهمیه و سرانه تخصیص یافته آرد به عشایر بسیار کم است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و ترس از ابتلا به بیماری کرونا، امکان تهیه نان از شهرها برای عشایر وجود ندارد و این مسئله برای عشایر مشکل بزرگی ایجاد کرده است.

جلالی دوقزلو سختگیری برای تامین وثیقه و ضمانت تسهیلات اختصاصی داده شده به عشایر و مراجعات مکرر به بانکها را از عوامل دلسردی عشایر از گرفتن این تسهیلات عنوان کرد و خواستار برطرف شدن این مشکلات از سوی مسوولین شد.

عشایری که به روستاها مهاجرت کرده اند در حال بازگشت به مراتع خود هستند.

مدیر امور عشایر بوشهر نیز در سخنانی با بیان اینکه خدمت به عشایر بوشهر در مناطق ییلاقی را وظیفه خود می دانم، گفت: سیاست ما روان سازی ارائه خدمات به جامعه هدف در قشلاق و ییلاق است.

عبدالحمید امینی زاده افزود: خدمات قابل توجهی در بخش های آبرسانی، نگهداری و بازگشایی راه، تامین برق، پرداخت تسهیلات، تامین علوفه دام و آرد مورد نیاز عشایر و ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی در مناطق عشایری انجام شده است.

وی گفت: پروژه های مهم و اثر گذاری در سال های اخیر در مناطق عشایری استان اجرا شده به طوری که عشایری که در دهه گذشته به دلیل کمبود خدمات در مناطق عشایری به روستاها مهاجرت کرده بودند در حال بازگشت به مراتع خود و زندگی عشایری هستند.

مدیر امور عشایر استان بوشهر اشاره کرد: در راستای خدمات رسانی به عشایر استان بوشهر تابستان امسال 8 فروشگاه توسط شرکت تعاونی بوشهر در مناطق ییلاقی استان های اصفهان و فارس مستقر شده اند.

وی افزود: توزیع 900 تن آرد، 100 تن کنسانتره، 15 تن قند، 15تن برنج یارانه ای، و پلاک کوبی 1200 راس دام و صدور 30 کارت تردد و اعزام یک دستگاه تانکر برای تامین آب شرب عشایر به شهرستان آباده از خدمات انجام شده در مناطق ییلاقی استانهای فارس و اصفهان برای عشایر بوشهر بوده است.

امینی زاده خاطرنشان کرد: برنامه داریم قبل از ورود عشایر به قشلاقات بوشهر نقاط مسدود راه های عشایر استان بوشهر را بازگشایی و آب مورد نیاز مخازن و آب انبارهای عشایر را تامین و علوفه مورد نیاز را در انبارهای شرکتهای تعاونی ذخیره کنیم

 



نظرات بینندگان انتشار یافته: 0 در انتظار بررسی: 0



فرم ارسال نظرات

نام:
ایمیل:
نظرات:
کد امنیتی:

پیوست ها